Wat doe ik als ik een defect of beschadigd artikel ontvangen heb?
Wanneer u een defect of beschadigd artikel ontvangen heeft kunt u dit per telefoon aan ons melden (T) 020 4212623 of via het contactformulier onderaan deze pagina en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. In overleg met u wordt dan besloten of het artikel vervangen of gerepareerd wordt. Dit is geheel afhankelijk van de situatie en het soort defect.
Heb ik garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat u altijd recht heeft op een goed product mits de klacht gegrond is. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland, omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Hoe lang een product mee gaat hangt af van wat het is en wat u van een product mag verwachten. Een artikel moet in goede staat verkeren en bij normaal gebruik dient het naar behoren te functioneren.
Is mijn artikelklacht gegrond?
De klacht is gegrond als deze niet is veroorzaakt door verkeerd gebruik of nalatigheid, beschadiging door opzet, beschadiging door het niet opvolgen van de gebruiksaanwijzing of normale slijtage.
Ik heb een artikelklacht, wat nu?
Wanneer u een artikel ontvangen heeft waarbij het niet naar behoren functioneert, voorzien wij u graag van een passende oplossing. Afhankelijk van uw artikel doen wij dit door algehele vervanging, reparatie of terugbetaling. Voor vragen hierover of melding van een artikelklacht kunt u altijd contact met ons opnemen (T) 020 4212623 of via ons klachtformulier.
Zijn er kosten met betrekking tot de garantie?
Als de klacht gegrond is en valt binnen de garantietermijn komen alle kosten voor het omruilen of repareren van artikelen, inclusief voorrij- en verzendkosten, voor onze rekening. Als na beoordeling de klacht ongegrond blijkt te zijn, stuurt de geautoriseerde reparateur een prijsopgave voor reparatie. In enkele gevallen worden er onderzoekskosten in rekening gebracht. Wanneer er kosten verbonden zijn aan het oplossen van uw artikelklacht dan informeren wij u hier vooraf over.
Wat is een fabrieksgarantie?
Fabrikanten bieden in veel gevallen een garantietermijn van meer dan een jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie. Dit is een extra garantie die wordt afgegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan hieraan zelf voorwaarden stellen. De termijn en inhoud van de fabrieksgarantie staan, indien van toepassing, in de meegeleverde documentatie van het artikel.
Wat gebeurt er bij een artikelklacht buiten de garantieperiode?
Wanneer u een artikelklacht heeft buiten de garantieperiode willen wij u toch graag helpen om een passende oplossing te vinden. Bij reparaties of het omruilen van artikelen is het dan redelijk om de kosten, of een deel daarvan, afhankelijk van het artikel en de situatie, zelf te betalen. Zijn er kosten verbonden aan het oplossen van uw artikelklacht dan informeren we u hier vooraf over.
Zijn er reparatiekosten?
Er zijn geen reparatiekosten wanneer de artikelklacht binnen de garantieperiode valt en de klacht gegrond is. Er zijn wel reparatiekosten wanneer de artikelklacht ongegrond is en de reparatie buiten de garantieperiode valt. Wanneer er kosten zijn informeren we u hier vooraf over.
Wat is de reparatieperiode?
Wij streven ernaar om al onze reparaties uiterlijk binnen 4 weken te realiseren. De reparaties worden uitgevoerd door een geautoriseerde reparateur of door de fabrikant zelf. Als het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren wij u binnen deze periode over de verdere afhandeling. Zodra uw artikel gerepareerd en gereed is om opnieuw bij u uitgeleverd te worden, nemen we contact met u op voordat het artikel wordt verstuurd.
Contactformulier